ჩემი კაბინეტი
გამარჯობა, სტუმარი
გთხოვთ რეგისტრაცია.    დაკარგეთ პაროლი?
Quick Log In
ანტი-ჩამკეტი სამუხრუჭე სისტემა(ABS) (1 ნახვა) (1) სტუმარი
Go to bottom პასუხის გაცემა Favoured: 0
თემა: ანტი-ჩამკეტი სამუხრუჭე სისტემა(ABS)
#236
CHIBARA_AMG (Admin)
ეხლა ხანს აქ იყო
ადმინისტრატორი
Posts: 2064
graphgraph

ადგილმდებარეობა: თბილისი დაბადების თარიღი: 1984-04-02 სქესი: მამრობითი
მანქანა: 190E 2.3-16V
გამოშვების წელი: 1987
ძრავი: 2.3 K
12 წელი, 3 თვე წინ; 2010/10/16 23:23
Karma: 16  



ანტი-ჩამკეტი სამუხრუჭე სისტემა (მოკლედ ABS) როგორც სახელიდან ჩანს ხელს უშლის ბორბლის ჩაკეტვას (გაჩერებას) დამუხრუჭების დროს. ბორბლის ბრუნვა ხელს უწყობს მართვის შენარჩუნებას ინტენსიური მუხრუჭისას რითაც მოცურების თავიდან აცილება ხდება შესაძლებელი.

ტიპიური ABS შედგება ცენტრალური ელექტრონული კონტროლის მოდულისგან (ECM), 4 სიჩქარის სენსორისგან ყველა ბორბლისთვის, და ორი ან მეტი ჰიდრავლიკური სარქველისგან (Hydraulic Valve) რომელიც მიერთებულია მუხრუჭის ჰიდრავლიკასთან. ECM მუდმივად აკონტროლებს ყველა ბორბლის სიჩქარეს სენსორების მეშვეობით და როცა ერთერთი ბორბლის ბრუნვის სიჩქარე მნიშვნელოვნად ნაკლები ხდება ვიდრე დანარჩენების, მოქმედებაში მოყავს ჰიდრავლიკური სარქველები რათა შეამციროს ჰიდრავლიკური წნევა შესაბამის მუხრუჭზე რის შედეგადაც ბორბალზე მოქმედი მუხრუჭის ძალა შემცირდება და გამოიწვევს ბორბლის ბრუნვის სიჩქარის გაზრდას. ცხადია თუ რომელიმე ბორბალი დანარჩენებზე გაცილებით სწრაფად დაიწყებს ბრუნვას მაშინ უკუპროცესი დაიწყება: მუხრუჭზე ჰიდრავლიკური წნევა გაიზრდება რაც ბორბლის შენელებას გამოიწვევს. ექსტრემალური მუხრუჭის შემთხვევაში სისტემა პერიოდულად ზრდის და ამცირებს ბორბლებზე მუხრუჭის ძალას ისე რომ მაქსიმალურად გამოიყენოს ხახუნი სწრაფად გასაჩერებლად და ამავე დროს თავიდან აიცილოს ბორბლის ჩაკეტვა რათა მანქანის მართვა იქნეს შენარჩუნებული. ტიპიური ABS 20-მდე ასეთ ციკლს აკეთებს წამში.

არსებობს სხვა ABS სისტემებიც, ზემოთ მოყვანილი 4 სენსორი + 4 სარქველი სისტემის გარდა არსებობს 3 სენსორი+3 სარქველი სისტემები რომლებშიც წინა ორი ბორბალი ცალცალკე კონტროლდება და უკანა ორი -ერთად ერთი სესნსორით და სარქველით. ყველაზე მარტივი სისტემა 2 სენსორი + 2 სარქველია, ერთი წინა თვლებისთვის მეორე - უკანა.
ბევრი კვლევა ჩატარდა აბს სისტემის ეფექტურობის შესამოწმებლად, მაგალითად Royal Automobile Club of Victoria Ltd. -ის რეპორტი ამ სისტემის ეფექტურობის შესახებ წერს რომ მაღალი ხახუნის ზედაპირებზე როგორიცაა ასფალტი და ბეტონი ბევრი (თუმცა არა ყველა) ABS-ით აღჭურვილი ავტომობილის სამუხრუჭო მანძილი ნაკლებია ვიდრე ამ სისტემის გარეშე. უფრო მეტიც, გამოცდილ პროფესიონალ მძღოლსაც კი გაუჭირდება ABS-ის გარეშე იგივე შედეგი აჩვენოს რასაც ABS- ით აღჭურვილი მანქანით ტიპიური მძღოლი აჩვენებს.
მიუხედავად ამისა იმავე რეპორტში ნათქვამია რომ რომ ABS-მა შეიძლება გაზარდოს სამუხრუჭე მანძილი ზედაპირებზე როგორიცაა თოვლი ან ხრეში, რადგან ჩაკეტილი ბორბალი თხრის ამ ზედაპირებს და შედეგად ბორბლის წინ წარმოქმნილი თოვლის ან ხრეშის ბარიერი ხელს უწყობს სწრაფ გაჩერებას. თუმცა სხვა კვლევები მიუთითებენ, რომ ეს პროცესი სიჩქარეზეცაა დამოკიდებული და მაღალ სიჩქარეებზე ABS მაინც რჩება უკეთეს და უსაფრთხო სისტემად.

ანტი-ჩამკეტი სისტემა ერთერთი სუბიექტია ექსპერიმენტებისა რომლებიც ტარდება რისკის კომპენსაციის თეორიის (Risk Compensation Theory) შესამოწმებლად. ეს თეორია ვარაუდობს რომ მძღოლები ადაპტირებას აკეთებენ ABS-ისგან უზრუნველყოფილ უსაფრთხოებაზე და უფრო თვითდარწმუნებულები ხდებიან, რის შედეგადაც უფრო აგრესიულად მართავენ ავტომობილს. რამდენიმე კვლევაში აბეესით აღჭურვილი და მის გარეშე ტაქსების თანაბარ რაოდენობაზე დაკვირვების შედეგად აღმოაჩინეს რომ ავარიების რიცხვი თანაბარი იყო რაც ამ თეორიის სასარგებლოდ მეტყველებს, კერძოდ, კვლევაში დაასკვნეს რომ ABS სისტემით აღჭურვილი ავტომობილების მძღოლები უფრო მეტ რისკზე მიდიან იმის იმედით რომ ეს სისტემა დაიცავთ ექსტრემალურ სიტუაციაში, მაშინ როცა ABS-ის გარეშე მძღოლები უფრო ფრთხილად მართავენ ავტომობილებს რადგან მთლიანი პასუხისმგებლობა მათ მოქმედებაზეა და არანაირი დახმარების იმედი არ აქვთ მსგავს სიტუაციაში.


წყარო:www.carworld.ge
 
 
Unlike any other

The best or nothing!!!!


  The administrator has disabled public write access.
#307
benco (Admin)
brembo
ადმინისტრატორი
Posts: 3152
graphgraph

ადგილმდებარეობა: Tbilisi დაბადების თარიღი: 1981-07-29 სქესი: მამრობითი beso7x7 www.mercedesclub.ge
მანქანა: Mercedes-Benz W201
გამოშვების წელი: 1993
ძრავი: 190E 2.3-16V
სახ. ნომ.: MY 190 MB
12 წელი, 3 თვე წინ; 2010/10/18 16:53
Karma: 26  
CHIBARA_AMG

ეს გაცილებიტ სრულყოფილი ინფოა!!!

მაგრამ ერთი შესწორება!!!

ABS-ის ნაკლი რომელიც დღემდე ვერგადაწყდა!!! როდესაც ოთხივე საბურავი აღმოჩნდება ერთნაირ პირობებში მაგალიტად მოყინულზე და ოტხივე საბურავი ჩაიკეტება ერთდროულად სისტემას გონია რომ მანქანა გაჩერებული და ხდება უმოქმედო! ამდროს მანქანა შეიძლება ცურავდეს დავუშვათ ციტა დაღმართში და გამოუცდელი მძღოლი კიდე მეტად აწვება პედალს.

და კიდევ ერთი ინფო! ზემოტ ნათქვამი იყო ABS-ის მუშაობა მოყინულზე ან გრუნტიან საფარზე თითქოსდა არაეფექტურია! ეს მართლაც ესეა და ამის გამო გასაკუთრებიტ მაღალი გამაბლობის მანქანაბს აქვს ABS-ის გამთიშველი ღილაკი რაც შესაბამისად ითვალისწინებს ABS-ის გათიშვას მძღოლის შეხედულებიდან გამომდინარე!

აი მაგალიტად განსაკუთრებით დაღმართში ჩასვლისას არის არაეფექტური ABS-ის მუშაობა როცა რთული რელიეფია (ტალახი, გრუნტი, თოვლი) მე პირადად მაქვს გამოცდილი მაგდროს რასაკეთებს ეგ სისტემა და როგორი არაეფექტურია!
 
 
Last Edit: 2010/10/18 16:56 By benco.
 
  The administrator has disabled public write access.
#50780
shota444 (User)
Member Elegance
Posts: 280
graphgraph

სქესი: მამრობითი
მანქანა: Cls 5.5 k
გამოშვების წელი: 2006
ძრავი: 5.5
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/10 23:08
Karma: 1  
არაეფექტური კაირა ტორმუზს არ აძლევს ზოგჯერ სველზე როგორც საჭიროა.უაბეესო მანქანა მყავდა და სველზე იმით უფრო კარგად ვაჩერებდი.ზოგჯერ ძაან მაგარია ზოგჯერ კი ვერ ამართლებს იმედებს
 
  The administrator has disabled public write access.
#50781
zemdeg (Admin)
kompressor power///
ადმინისტრატორი
Posts: 5318
graphgraph

ადგილმდებარეობა: Tbilisi დაბადების თარიღი: 1987-03-02 სქესი: მამრობითი zuradd
მანქანა: MB C32 AMG
გამოშვების წელი: 2002
ძრავი: 3.2
სახ. ნომ.: DOL 002
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/10 23:13
Karma: 32  
shota444 wrote:
QUOTE:
არაეფექტური კაირა ტორმუზს არ აძლევს ზოგჯერ სველზე როგორც საჭიროა.უაბეესო მანქანა მყავდა და სველზე იმით უფრო კარგად ვაჩერებდი.ზოგჯერ ძაან მაგარია ზოგჯერ კი ვერ ამართლებს იმედებს :)


ახალი სისტემები abs თან ერთად BAS სისტემაც თუ უყენია გაცილებით უკეთ ჩერდება სველზეც და მშრალზე და უაბესოობა ვერ შეედრება
 
 
aaaangryyyy

  The administrator has disabled public write access.
#50782
benco (Admin)
brembo
ადმინისტრატორი
Posts: 3152
graphgraph

ადგილმდებარეობა: Tbilisi დაბადების თარიღი: 1981-07-29 სქესი: მამრობითი beso7x7 www.mercedesclub.ge
მანქანა: Mercedes-Benz W201
გამოშვების წელი: 1993
ძრავი: 190E 2.3-16V
სახ. ნომ.: MY 190 MB
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/10 23:14
Karma: 26  
shota444
ვერდაგეთანხმები.. აბს არის ამავე დროს გამაძლიერებელი.. ამიტომ სველზე საბურავებს ადვილად იჭერს და შესაბამისად უფრო ადრე იწყებს მუშაობას.. ამიტომ ძალიან არუნდა დაწვე და გაცილებით ეფექტურია..
 
 
  The administrator has disabled public write access.
#50786
zemdeg (Admin)
kompressor power///
ადმინისტრატორი
Posts: 5318
graphgraph

ადგილმდებარეობა: Tbilisi დაბადების თარიღი: 1987-03-02 სქესი: მამრობითი zuradd
მანქანა: MB C32 AMG
გამოშვების წელი: 2002
ძრავი: 3.2
სახ. ნომ.: DOL 002
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/11 00:12
Karma: 32  
ბოლო პოსტი ამ თემასტან რა კავშირში იყო?
 
 
aaaangryyyy

  The administrator has disabled public write access.
#50806
shota444 (User)
Member Elegance
Posts: 280
graphgraph

სქესი: მამრობითი
მანქანა: Cls 5.5 k
გამოშვების წელი: 2006
ძრავი: 5.5
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/11 16:10
Karma: 1  
კაი გახარეთ მაგასაც გავითვალისწინებ მაგრამ,მე უფრო მიჩვეული ვიყავი მეთვითონ რომ ვარეგულირებდი ტორმუზს და ეხლა ეს სისტემა ექსტრემალურ მდგომარეობაში თვითონ წყვეტს როგორ მოიქცეს და მაგიტო ვერ
ვეგუები ეტყობა

მშრალზე მერცედეს მართლა მაგარი ტორმუზი აქვს,რა მანქანებიც მყოლია ვერცერთი ვერ შეედრება.
 
 
Last Edit: 2013/01/19 01:09 By Yojik.
  The administrator has disabled public write access.
#50816
benco (Admin)
brembo
ადმინისტრატორი
Posts: 3152
graphgraph

ადგილმდებარეობა: Tbilisi დაბადების თარიღი: 1981-07-29 სქესი: მამრობითი beso7x7 www.mercedesclub.ge
მანქანა: Mercedes-Benz W201
გამოშვების წელი: 1993
ძრავი: 190E 2.3-16V
სახ. ნომ.: MY 190 MB
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/11 18:02
Karma: 26  
shota444 wrote:
QUOTE:
მშრალზე მერცედეს მართლა მაგარი ტორმუზი აქვს,რა მანქანებიც მყოლია ვერცერთი ვერ შეედრება.


შენ გაუმჯობესებული ტორმუზებით არგინახია მერსედესი? აი ისარის ტორმუზი
 
 
  The administrator has disabled public write access.
#50820
shota444 (User)
Member Elegance
Posts: 280
graphgraph

სქესი: მამრობითი
მანქანა: Cls 5.5 k
გამოშვების წელი: 2006
ძრავი: 5.5
10 წელი, 1 თვე წინ; 2013/01/11 19:16
Karma: 1  
ეხლა გადაკეთების თავი არ მაქვს და ზედმეტი ხარჯების, w203 200k მყავს და მაგას რომ გავყიდი c32 ის შეძენას ვგეგმავ მერე ვიგრძნობ ალბად ტორმუზის ძალასაც და სხვა ნიუანსებსაც ან c55
 
 
Last Edit: 2013/01/11 19:17 By shota444.
  The administrator has disabled public write access.
#57816
benceri (User)
Member Classic
Posts: 18
graphgraph

დაბადების თარიღი: 1987-08-19 სქესი: მამრობითი
მანქანა: w202
გამოშვების წელი: 1997
ძრავი: 2.0
სახ. ნომ.: vvs-761
9 წელი, 8 თვე წინ; 2013/05/23 08:45
Karma: 0  
w202ის აბსის სქემა მჭირდება მეგობრებო და იქნებ დამეხმაროთ,უკან როგორ მოდის გაყვანილობა ეგ მაინტერესებს
 
  The administrator has disabled public write access.

Compartir en Facebook
Go to top პასუხის გაცემა
 
GEOENG
ბოლო წერილები
Топ продвижение товара
CleanWhania 20:18 - 08-02-2023
Seo продвижение топ
Whania 17:21 - 08-02-2023
Винни Пух: Кровь и мёд фильм 2023 отзывы кто смотрел
Kottikcpi 17:16 - 03-02-2023
скачать Человек-муравей и Оса: Квантомания на телефон kinotut скачать...
Kottikcpi 17:02 - 03-02-2023